7 redenen waarom jij krachttraining zou moeten doen..

Ik heb krachttraining al zo’n 10 jaar in mijn routine zitten and I love it. Ik voel me erdoor sterk, zit lekker in mijn vel en voel me fit.

Ik merk dat er een bepaalde ‘angst’ is dat vrouwen te ‘mannelijk’ of ‘gespierd’ worden door krachttraining of een overtuiging hebben dat ze er ‘bulky’ door worden. Dit is niet waar.

Ik wil die overtuigingen dan ook ontkrachten, want krachttraining is ontzettend belangrijk voor vrouwen (en dan vooral de hormonen) en heeft veel voordelen:

 

Spiermassa opbouwen:

Helpt bij het ontwikkelen en behouden van sterke en gezonde spieren.

Metabolisme verhogen:

Verbrandt meer calorieën, zelfs in rust (door het herstel), wat gewichtsbeheersing vergemakkelijkt.

Botgezondheid verbetert:

Vermindert het risico op osteoporose door de dichtheid van botten te vergroten.

Hormonale balans ondersteunt:

Kan helpen bij het reguleren van hormonen en het verminderen van symptomen tijdens de menstruatie en menopauze.

Verbetert de lichaamshouding:

Versterkt spieren rondom de wervelkolom, wat bijdraagt aan een betere houding.

Verhoogt zelfvertrouwen:

Het behalen van kracht en het zien van fysieke vooruitgang kan het zelfbeeld verbeteren.

Mentale kracht:

Door het vergroten van je fysieke kracht, ervaar je automatisch meer mentale kracht en meer zelfvertrouwen.

Kortom, krachttraining draagt bij aan je algehele gezondheid, welzijn en geeft je een confidence boost! 

Heb jij krachttraining al toegevoegd aan jouw routine? 🚀 Volg de weekschema’s van de February Challenge en ontdek zelf hoe blij jouw lichaam (en hormonen) wordt van krachttraining!

#RadiantSelfChallenge

#FlowWithYourCycle

#SelfCareJourney

Flow with the cycle of your body. 

Take care of it, nourish it, nurture it and give it some love every single day.

Let’s shine from the inside out.

Your Radiant Self will be thankful. ✨

Mijn menstruatie verhaal